Vær opmærksom på den nye lov om persondata

By:

Som erhvervsdrivende, er du sikkert opmærksom på, at der kommet nye regler og love om behandling af persondata. Da vi i denne tid er begyndt at gå mere online og dermed får adgang til personfølsomme data fra kunderne, er der strammet op på reglerne i forhold til at håndtere denne data. Det er med henblik på at skabe sikkerhed for det private, når man enten handler online eller gennem andre ydelser, hvor det er krav om at oplyse personfølsom data. 

Disse regler og love gælder både for små og større virksomheder, hvorfor det er noget du uanset størrelsen på din virksomhed bør tage stilling til. Hvis ikke man overholder de nye regler og love for håndtering og behandling af personfølsom data, kan det ende med at koste din virksomhed store bøder. Det kan derfor godt betale sig, at få den nødvendige hjælp, sparring og rådgivning i forhold til, hvordan du skal håndtere den data du får ind i virksomheden. Det er alt lige fra de små processer i selskaber samt hvem og hvor de forskellige medarbejdere har adgang til disse informationer. 

Hvem kan tilbyde dig professionel hjælp og rådgivning?

Hvis du er i tvivl om din virksomhed efterleve de nye regler og love der er netop er vedtaget i forhold til håndtering af persondata, kan det være en god ide at få hjælp og rådgivning af en specialist på området. Her kan I sammen lave en total gennemgang af din virksomhed, således du er sikker på at alle processer er godkendt og indfrier de nye krav for behandling og håndtering af personfølsom data. Vi kan her give de varmeste anbefaling til at opsøge et af landet mest anerkendte og populære advokathuse, der i dag kan stille op med specialister inden for person data lovgivningen. Her får du en pålidelig persondata advokat, der sætter sig ind i din virksomhed.

Posted in: Persondata